zaterdag

Ikea en de ballenbak



Met mijn 2 pleegkinderen van bijna 3 en bijna 4 ga ik niet graag winkelen. Beide kinderen zijn zeer zelfbepalend, wat inhoudt dat zij willen bepalen of ze met me mee lopen dan wel door de winkel rondrennen. Ook graaien ze graag allerlei dingen uit de schappen, want dat hebben ze nodig of is lekker. Nu neem ik JJ meestal nog in de wandelwagen mee, want daar kunnen daar ook de boodschappen onderin meegenomen worden. EE laat ik met een klein winkelwagentje door de winkel lopen. Wel met de afspraak dat hij bij mij blijft en dat ik zeg wat we meenemen.
Dat is elke dag weer een spannende onderneming, want beide kinderen hebben last van gigantische driftbuien als ze hun zin niet krijgen of er iets gebeurt wat ze niet willen. 
Het is lang niet meer zo erg als in het begin, maar het overkomt me nog regelmatig dat ze de sirene aanzetten en flink van zich laten horen. Dan heb ik ze ook niet zomaar weer stil.

Vanmorgen wilden we naar Ikea. Nu is deze winkel kindvriendelijk, want ze hebben een speelplek waar op de kinderen gepast wordt. Ideaal, daar heb ik vaak gebruik van gemaakt met kinderen.
Toen we bij Ikea aankwamen stond er al een rij ouders met veel kinderen. Geduldig wachtend stonden we in de rij... schoentjes al uitgedaan en de papieren ingevuld met de naam en de leeftijd van de jongens.
Toen er voor ons nog 1 gezin stond kwam er een leidster met het bord VOL en hing het op. Over een uurtje mochten we het weer proberen.
De teleurstelling was te groot, ze zetten het op een brullen. Snel pakten we een winkelwagen en zetten de jongens erin. Op naar het restaurant, even wat drinken zodat we toch nog even door de winkel konden gaan. Dat hielp gelukkig. We hebben nog een uur kunnen rondlopen en gekocht wat we nodig hadden. Volgende keer maar heel vroeg gaan....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten