woensdag

Niets gezondigd


Sinds we in Duitsland wonen hebben we Duitse pleegkinderen. Vooral veel tijdelijk, crisisopvang. Maar de laatste twee jaar hebben we 2 broertjes, die blijven bij ons. Ze zijn nu 6 en 8 en wonen al 2 jaar bij ons. Het leuke is ook dat ze nu tweetalig worden. Spelenderwijs zijn ze Nederlands gaan spreken. De oudste heeft een uitstekend taalgevoel en spreekt bijna foutloos Nederlands.
De jongste heeft nog heel lang Duits tegen ons gesproken en had best moeite met het Nederlands. Maar de laatste maanden praat hij het steeds beter. Vaak nog met Duitse verbuigingen of letterlijk vertaald. Deze keer een bijzondere:

Vanavond zei de jongste tegen mij: Els, ik heb alleen maar hagelslag op mijn brood gedaan, ik heb niets gezondigd. Ik keek hem verbaasd aan en zei: Wat bedoel je met gezondigd?
Nou, ik heb geen gezonde dingen op mijn brood gedaan, hagelslag is toch niet gezond? Dan heb ik niets gezondigd. Gezond-igd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten