zondag

Verdwaald in de nacht


Af en toe wordt Corné wakker. Meestal rond een uur of 10. Hij gaat dan naar de wc en daarna naar beneden om te kijken waar wij zijn. En om weer naar bed gebracht te worden.

Dan zit hij even stil tegen pleegvader aan, krijgt wat te drinken en geniet van het moment.
Een paar minuten later brengen we hem naar bed en hij valt al snel weer in slaap.

Vannacht werd ik wakker, omdat ik meende een kind te horen huilen. Ik luisterde nog eens , maar het bleef stil. Ach, zeker een droom van een kind. Of in mijn droom een kind horen huilen.

Vlak daarna hoor ik gestommel op de trap en weer gehuil. Ik vlieg m'n bed uit en zie de trapdeur open staan. Midden op de trap zit Corné te huilen. Waar was je? zegt hij. Wij slapen al en kom, dan breng ik je weer naar bed. Hij laat zich gewillig weer naar bed brengen en valt waarschijnlijk snel in slaap, want ik hoor niets meer.

Daarna lig ik nog een tijd wakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten