donderdag

Bankpas geblokkeerd


Sinds vorige week was mijn bankpas van de Duitse bank geblokkeerd. Daar sta je dan te pinnen en er wordt aangegeven dat er een storing is. Niet zo erg, als Nederlandse heb ik ook nog een bank in Nederland met pinpas. Ik kon dus gewoon betalen.
Eerst dacht ik dat er storing bij de bank was, ach misschien morgen opgelost. Maar nee, de dagen erna was er steeds diezelfde storing. Dus liet ik mijn man pinnen, maar ook daar was er een storing.

Vreemd, wat was hier aan de hand?

Daar kom je wel achter als je naar de bank gaat en vraagt waar de storing zit.
Ik naar de bank en een overvriendelijke dame vraagt wat ik wil. Mijn pas is al een week geblokkeerd, ik wil graag weten wat er aan de hand is.
Ze loopt naar haar werkplek en doet iets met mijn pinpas. Ze komt terug en zegt: We hebben een paar weken geleden een brief gestuurd om te vragen of u kontakt met ons op wil nemen. Dat heeft u niet gedaan. jawel, zeg ik, ik heb iemand aan de lijn gehad die vroeg waar die bedragen vandaan kwamen die iedere maand gestort worden. Dat heb ik uitgelegd.
Ze loopt weg met de pas en vraagt een collega iets. Beide kijken me aan of ik op het punt sta de bank te willen beroven.
Ze loopt naar boven en komt terug met een formulier waarop mijn laatste saldo en bijschrijvingen staan. Waar komen die bedragen vandaan, zegt ze streng.
Ik voel me enigszins in mijn hemd staan en denk: Meisje, ik ben 2 keer zo oud als jij, even dimmen.

Ik zeg, dat dat de bedragen zijn van de pleegzorginstelling waar ik 2 pleegkinderen van opvang. Tegelijkertijd geef ik haar het visitekaartje van mijn begeleidster: Belt u die maar op, dan zullen ze u dat bevestigen.
Intussen is de directeur ook op de hoogte, vanuit m'n ooghoek zie ik een man in de deuropening van zijn kantoor naar me kijken.  Ze loopt met pasje en visitekaartje naar hem toe en samen zie ik ze fluisteren en kijken.
Hij wenkt me en ik loop naar hem toe. Excuses, zegt hij, we wilden weten waar die bedragen vandaan kwamen, er staat geen bedrijf en wel een privenaam. Ja, zei ik, dat is de direkteur van de Pleegzorginstelling en ik heb 2 kinderen in huis. Dus dat bedrag komt 2 keer per maand op mijn rekening. Nog een keer excuses en: we zullen beide passen direkt weer deblokkeren.

Ik kon weer geld uitgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten