maandag

Evaluatie pleegzorgplaatsing


Ik kom net terug uit Kleve, waar ik een gesprek heb gehad met de begeleiders van Netzwerk, de voogd en iemand van Jugendamt en de moeder over de jongens. Het gaat supergoed met hen. Het is nu een half jaar geleden dat CC bij ons geplaatst is en weer met z'n broer MM samen is. Er werden me allerlei vragen gesteld en ik kon vertellen dat ze beiden zich steeds veiliger zijn gaan voelen en zelf ook vertellen dat ze graag bij ons zijn.
Ook de moeder merkt het dat de jongens zich veel beter en leuker gedragen tijdens de bezoekregelingen. Moeder vroeg me zelfs: De jongens kunnen toch bij jullie blijven, he? Ja, dat kan. Ik heb verteld dat we bezig zijn om CC nog een jaar naar Kindergarten te laten gaan in plaats van de Grundschule. Ook daar was ze het mee eens. Of dat gaat lukken is nog maar de vraag, want dat gaat hier niet zomaar. Je moet aantonen dat het nodig is en een Jeugdarts heeft hierin het laatste woord. Maar we doen ons best.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten