zaterdag

Mozart: Eine kleine Nachtmusik



Ik was 11 jaar toen ik de schoonheid van klassieke muziek ontdekte. Ik had een vriendin en zij woonde in een groot wit vrijstaand huis. Alleen al de kelder was gigantisch. Althans vanuit het gezichtspunt van een 11-jarige. Ergens in het huis was een tussenkamer, die volstond met stoelen en tafeltjes. Ook stond er een platenspeler met een stapel LP´s en singletjes.
Op een dag mochten we plaatjes draaien en we draaiden de single Eine Kleine Nachtmusik van Mozart. Dat kwam binnen bij mij, wat een mooie muziek. Kippenvel had ik.

Telkens als ik 1 van de 4 delen van deze muziek hoor, denk ik terug aan die keer dat ik dat voor het eerst hoorde. Ik zie me zelfs nog zitten op 1 van de vele oude stoelen in dat kamertje.
Heb jij dat ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten